Vagyis? Mire lehet jó egy kapcsolati munkatárs
Mióta kapcsolati munkatárs lettem (Sára), más sem érdekel, mint a diákok, és hogy milyen lehet, kell, hogy legyen jó volna, ha lenne a viszonyom velük.
Hiszen elég érdekes az alaphelyzet.
Van egy szervezet, ami önműködő kisközösségeket segít, amiknek megvannak a maguk szokásai, rutinjai, vezetői. Ezekhez a vezetőkhöz rendel a MEKDSZ valamennyire random módon „kapcsolati” munkatársakat.
A MEKDSZ-esek bibliájában, a MEKDSZ kézikönyvben csak annyit ír a munkakörről, az utazótitkárokról (a kapcsolati munkatárs korábbi elnevezése), hogy feladatuk segítséget nyújtani az aktuális diákkörös problémák megoldásában.
Kapcsolat. Segítség.
Közelebb vagyunk már? Igen. Nem.
8 hónapnyi összeszedett bölcsességem nem sok, de legalább kevés arra, hogy elmondjam, mit tapasztalok, mit gondolok arról, hogy
...mije lehet a diáknak a kapcsolati munkatárs?
Az, ami szülő nőnek a dúla.
Ami a paradicsomnak a karó.
Ami Szamár Shreknek.
Ami Vuknak Karak.
Talán mégis a dúla a legjobb hasonlat. Mert a munka (diákmisszió) oroszlánrészét az asszony (diák) végzi. Az ő befektetett energiái, pihenése, fáradása, nyomása, feszülése hozza létre az új életet. A felelősség nagyobb része is az övé.
A dúla mellékszereplő, de a folyamat nélküle mégsem lenne ugyanolyan. Hol vízzel szaladgál, borogat, masszíroz, megvizsgál, megállapítja, hogy milyen az aktuális helyzet, biztat, bátorít. Elősegíti a megfelelő körülmények meglétét fizikai és lelki értelemben. De még a nagy esemény előtt tanított lélegezni, pozíciókat mutatott, mama tornáztatott, átbeszélt megannyi kimenetelt, információkkal és kapcsolatokkal szolgált. Felkészített.
Ha nyugi van, szemlél, biztonságos jelenlétet biztosít. Nem uralja a terepet, sőt, abban segíti a nőt, hogy saját erejét összpontosítsa, tudatosítsa és megfelelő arányokban és időkben fejtse ki.
De ott van akkor is, ha baj van. Segítséget kér másoktól, továbbítja szakértőkhöz az esetet, ha szükséges.
Elérhető, empatikus, baráti, törődő, vigasztaló, terhelhető, kompetens, és ismeri a határait. Nem tolakodó, de határozott. Biztonságot sugárzó, de kihívást intéző is. Egymagában lelkigondoz, mentorál, szupervízióra ad lehetőséget, tanít, tanácsol, kísér, elmosogat a diákkör után. 🙂
A legfőbb alapelv talán mégsem ezekben rejlik, hanem magában a kapcsolatban. Hogy a sokféle szerep közül éppen melyik csúcsosodjon ki a kávézóban, vagy COVID-19 idején a képernyő előtt. Az adott eset, és aktuális szituáció ismeretében kell azzá lenni a másiknak, akire szüksége van.
Hála Istennek, ebben a tapogatózásban lehet fejlődni is, de a munkatárs sincs egyedül. Ahogy a szülő nő sem.
Az egészben ott a misztérium, a csoda része, ahogy a fogantatásban, az élet növekedésében, amit nem egészen értünk, de tapasztaljuk, örülünk neki!
Az Isten titokzatos utakon végzett munkája a diákmisszióban is legalább olyan kulcsfontosságú, mint a szülés alatt!
Nyúl Sára
PS. Tudtátok, hogy a szülés beindításra egy módszer a mellbimbó ingerlése? Találjon erre diákmissziós hasonlatot, aki tud!
So, what do you think ?