Hogyan érhetünk el több ezer diákot az evangéliummal, ha azt sem tudják, hogy létezik egyáltalán keresztény diákkör az egyetemükön? Az Arequipában, Peru harmadik legnagyobb városában található AGEUP-diákkör szerint úgy, hogy már akkor kapcsolatba kerülünk a diákokkal, amikor még csak készülnek arra, hogy egyetemistákká váljanak.
Peruban havonta 74 000 diák keres rá a Google-ben egyetemre való jelentkezéssel kapcsolatos kifejezésekre. A diákkörösök éppen ezért úgy gondolták, készítenek egy weblapot, amiben a keresztyén diákok elmagyarázzák az ezzel kapcsolatos fontos tudnivalókat, miközben a keresztyén közösséggel is kapcsolatba hozzák őket. A tervük eleinte az volt, hogy csak a végzős középiskolásokra fókuszálnak, de több diákkal és tanárral való beszélgetés során rájöttek, hogy egy olyan oldalra van szükség, amelyet egyetemisták is használhatnak információmegosztás és -csere céljából. A végeredmény az uconecta.com lett, amit leginkább egy weblap és közösségi oldal kombinációjaként lehet felfogni, telepakolva videókkal és hasznos tudnivalókkal a diákok számára. A weboldal persze abban is segít, hogy az egyetemisták könnyen megtalálhassák az egyetemükön működő diákkört.
Az oldal célja, hogy az egyetemmel kapcsolatos tudását és tapasztalatait minél több diák ossza meg egymással. Az ideális egy adok-kapok viszony kialakítása lenne: például egy elsőéves egyetemista megoszthatja tapasztalatait arról, hogyan jutott be az egyetemre, miközben ő maga meg olvashat arról, hogy egy adott elsőéves tantárgyat hogyan kell teljesíteni. Tervben van egy olyan funkció is, ahol a diákok véleményezhetik oktatóikat, valamint szeretnének egy átfogó listát készíteni az interneten fellelhető, diákok számára hasznos forrásanyagokról.
Az uconecta Facebookon keresztül működik, ami azért is jó, mert így előnyt kovácsolnak abból, hogy ez a közösségi oldal rendkívül népszerű Latin-Amerikában. Amint elkészül a rendszer, a peruiak feltérképezik, mennyire lehetne ezt más latin-amerikai országokra kiterjeszteni. Mellesleg a weboldal és annak forráskódja szabadon elérhető lesz, így bármelyik IFES-szervezet átalakíthatja a maga számára, és használhatja.
Daniel Elias Kana, a projekt webfejlesztője, AGEUP-munkatárs szerint ez egy remek lehetőség arra, hogy a felsőoktatásra ne úgy tekintsünk, mint versengés, hanem mint együttműködési lehetőség, ahol a diákok egy aktív közösséget alkotnak, hogy információkat, tapasztalatokat és forrásanyagokat cseréljenek.
Itt épp egy perui építészmérnök hallgató mondja el, miért választotta ezt a nehéz szakmát. A felirat funkció használata erősen ajánlott : )
Az eredeti cikket itt olvashatod.
So, what do you think ?