Postit!

A MEKDSZ mi vagyunk.

Van más út, nemcsak a szekálás

0

Az egyetem megkezdésekor a diákok világszerte túlesnek egy ún. beavatási szertartáson vagy beavatáson/szívatáson, kinek hogy „tetszik”. Bizonyos esetekben ez a beavatási szertartás viszonylag ártalmatlan, mint például valami ciki ruha viselése, furcsa étel evése vagy alvás nélkül túlélni egy adott időintervallumot. Gyakran azonban ezek a rítusok túlmennek egy határon, és nagy mennyiségű alkoholfogyasztást, rasszizmust, szexuális zaklatást, valamint illegális cselekedeteket és megaláztatást foglalnak magukban.

A brazil ABUB diákjai úgy döntöttek, hogy felszólalnak ezek ellen a beavatási rítusok, vagy ahogy ők nevezik, a trote-ok ellen, amik számos fizikai sérülést és pszichés traumát okoztak már világszerte és néhány halálesetet is. (Emlékszünk például a 2014-es ELTE gólyatáboros nemi erőszakra? Ld. itt egy cikk vele kapcsolatban.)

A brazil diákok egy háromhetes képzésen vettek részt, ahol az Apostolok cselekedeit tanulmányozták. A téma az ApCsel 1. fejezetében található igeversrészlet volt:  „…tanúim lesztek…” (ApCsel 1,8) A felhívás úgy szólt, hogy tekintsenek az ApCsel-re úgy, mint egy olyan könyvre, amelynek folytatása van, s amelynek ők is részesei. A diákok úgy döntöttek, itt az ideje cselekedni.

20150903_abub_brazil_no_hazingElőször is egy nyílt levelet írtak az egyetemnek, amit 56 diák írt alá. Ebben nyíltan állást foglaltak a trote ellen.

„Mint Krisztusról bizonyságot tevő diákok az egyetemen, szeretnénk ebben a nyílt levélben kifejezni panaszunkat és egyet nem értésünket mindenféle erőszakos, erkölcstelen és előítéleteken alapuló tettel kapcsolatban. … Elutasítjuk azt az elnyomó logikát, amely legitimizálja az olyan emberekkel szembeni agresszív és megalázó bánásmódot, akik éppen megkezdik egyetemi tanulmányaikat, vagy már régebb óta diákok. Nem maguk a beavatási rítusok jelentik a problémát, hanem az a mód, ahogyan lezajlanak és az a jelentés, amit tulajdonítanak nekik egyetemi kontextuson belül. Az egyetemnek egy olyan közegnek kellene lennie, ahol el- és befogadják a másikat, ehelyett az ilyen típusú rituálé csak szítja az elnyomást, az erkölcstelenséget és az erőszakot.”

A levél körbejárta a többi diákkört az országban, mire a diákok elkezdtek trote-ot helyettesítő alternatív programokat kitalálni. Az egyik csoport az egyetem hivatalos támogatását maga mögött tudva készített egy kézikönyvet, melyben az egyetemmel és az ABUB diákmozgalommal kapcsolatos információk találhatóak. Más csoportok különböző eseményeket szerveztek, mint például bűvészkedés, dráma, koncertek és közös étkezés. Számos csoport „Trote Hug” névvel ingyenes ölelést, majd útmutatót adott az egyetemről. Voltak, akik egész egyszerűen csak próbáltak jelen lenni és segítségre készen állni, miközben megosztották a hitüket és Bibliákat is nyújtottak át az érdeklődőknek.

A nyílt levél tartalmazta az alábbi mondatot is: „Elhívattunk arra, hogy a helyreállítás követei legyünk; hogy a szeretet erejét és a krisztusi életet elvigyük az egyetem olyan színtereire, ahol a »halál erői« uralkodnak.” Imádkozzunk együtt azért, hogy a brazil diákok valóban a helyreállítás követeivé válhassanak ott, ahová Isten helyezte őket. És ahogy elkezdődnek a tanévek az északi féltekén, imádkozzunk azért is, hogy az IFES-mozgalmak felszólaljanak az igazságtalanság, erőszak, rasszizmus és gyűlölet ellen, még akkor is, ha ezzel népszerűtlenné válnak.

Az eredeti cikket itt olvashatod.

Facebook kommentek

komment

So, what do you think ?